tiistai 31. tammikuuta 2017

Katleena Kortesuo: Riko lasi hätätilanteessa - kriisiviestinnän pikaopas johtajalle

Katleena Kortesuon opas iskee ajan hermolle, sillä vähän väliä nousee kohuja, joiden osasyynä on ongelmat asiasta viestimisessä tai yhtä lailla viestinnän puutteessa: Riko lasi hätätilanteessa - kriisiviestinnän pikaopas johtajalle (Kauppakamari, 2016; ISBN 978-952-246-406-4).



Teoksesta on Helmetissä tätä kirjoittaessa 20 varausta, mutta tällä kertaa kävi niin näppärästi että sain kirjasta näytekappaleen tutustuttavaksi, mistä suuret kiitokset, harvoinpa nykypäivinä tällaisesta saa nauttia.

Kirja on kirjoitettu tiiviin selkeästi, ja huumoria on mukana merkittävässä määrin. Toin teoksen näytille työpaikan kahvihuoneeseen, ja se sai ansaitsemaansa huomiota kun kollegat lukivat teoksesta otteita ääneen.

Melkoinen taidonnäyte on kirjoittaa vaativasta aiheesta näin hauskasti ja olennaisimman oivaltaen, ja siten että hätäisempikin lukija pysyy kärryillä.



Onko jotain pielessä? Laskeeko yrityksesi pörssikurssi pyllymäkeä? Konttaako puolueesi kannatus pohjamudissa? Äänestävätkö asiakkaat jaloillaan ja ovipumppu naukuu väärään suuntaan? Riko lasi hätätilanteessa on kriisiviestinnän pikaopas, joka on tarkoitettu paineen alla työskentelevälle johtajalle. Oppaan avulla opit viestimään kriisitilanteissa niin, että kriisi pienenee. Samalla opit ennaltaehkäisemään typerimpiä kriisejä.

Kriisiviestintä on kokoelma metodeja, joilla takaat työrauhan organisaatiossasi myös kriisin aikana. Kriisiviestintä ei välttämättä poista kriisiä, mutta sen avulla saat vietyä sanomasi eteenpäin medialle, asiakkaille ja yhteistyökumppaneille. Tolkullinen kriisiviestintä on elinehto mille tahansa organisaatiolle. Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei voisi pahentaa ryyppäämällä tai typerästi viestimällä.

Ei kommentteja: